Problemen met de webshop oplossen
Af en toe kunnen er problemen optreden in de webbrowser of kan er een foutmelding verschijnen. Voor zulke gevallen hebben we een stap-voor-stap probleemoplossingsgids gemaakt die je kunt gebruiken om te proberen het probleem op te lossen.
Problemen met de internetverbinding
Een stabiele, snelle en consistente internetverbinding is cruciaal. Als je verbinding instabiel is, kunnen er verschillende problemen ontstaan. Mogelijke oorzaken zijn onder andere:
- Zwak Wi-Fi-signaal door de afstand tot de router of interferentie van andere radiosignalen.
- Technische problemen met de router of internetservice.
- Instabiele of langzame mobiele internetverbindingen. Gebruik indien mogelijk Wi-Fi in plaats van mobiele data.
- Traag openbaar of gratis netwerk (hotelnetwerken, gebieden met weinig signaal).
- Beschadigde internetkabels of kabels van lage kwaliteit.
Zorg ervoor dat je verbinding stabiel en sterk is, want de webshop kan niet offline functioneren.
Trage reactie of weergaveproblemen
Als de webshop traag reageert, hangt of onjuist wordt weergegeven, probeer dan deze stappen:
- Sla je project op in je account.
- Wis de cache en cookies van je browser.
- Controleer of er software-updates zijn voor je browser en besturingssysteem.
- Sluit de browser en alle programma's af en start je computer opnieuw op.
- Scan op malware en schakel alle browserextensies uit.
- Gebruik een gangbare browser zoals Google Chrome, Apple Safari, Mozilla Firefox of Microsoft Edge.
Test na het uitvoeren van deze stappen of het probleem aanhoudt door een andere browser of een ander apparaat te proberen.
Afbeeldingen/functies van website en menu laden niet ("Gebroken afbeeldingen")
"Gebroken afbeeldingen" geven meestal aan dat een software, firewall of router bepaalde verbindingen blokkeert. Problemen oplossen:
- Maak verbinding met verschillende apparaten op hetzelfde netwerk en probeer andere netwerken (bijvoorbeeld mobiele data vs. Wi-Fi).
- Als het probleem zich slechts op één apparaat voordoet, concentreer je dan op het oplossen van dat apparaat.
- Als alle apparaten op hetzelfde netwerk er last van hebben, maar andere niet, dan kan het liggen aan de instelling van de router, ISP of netwerkbeheerder.
Controleer de instellingen van je firewall of neem contact op met je ISP of netwerkbeheerder voor hulp.
Kan niet doorgaan met betalen of afrekenen
Als je niet verder kunt gaan met betalen of afrekenen omdat de Nu betalen of Nu bestellen knoppen inactief zijn, kan dit duiden op een probleem met de items in je winkelwagen of met de informatie die je hebt ingevoerd. Controleer het volgende:
- Controleer of er geen items rode waarschuwingen laten zien zoals "Project ongeldig", "Project herzien", of "Niet langer beschikbaar". Bewerk het project om deze problemen op te lossen.
- Controleer of alle ingevoerde gegevens (naam, adres, e-mail, Kortingscode) correct zijn. Verwijder overbodige spaties of speciale tekens.
- Als het veld Kortingscode rood is, verwijder de code dan en klik op Inlossen met het veld leeg.
- Controleer of het adres correct is, vooral als het systeem het niet kon verifiëren. Gebruik indien nodig alternatieve adresformaten of gebruik het door het systeem voorgestelde adres. Voeg eventuele extra informatie toe in het Verdere adresgegevens veld.
Geüploade PDF-bestanden passen niet goed op de omslag/pagina's van fotoboeken
Zorg ervoor dat je PDF-bestanden de juiste afmetingen hebben zoals aangegeven in de Professional Zone. Gebruik de meegeleverde sjablonen en controleer of je de juiste artikeleigenschappen hebt geselecteerd, zoals omslagmateriaal en papiersoort, die van invloed zijn op het formaat van de omslag.
Nog steeds problemen?
Als het probleem zich blijft voordoen, probeer dan de webshop te openen op een ander apparaat (laptop, tablet, mobiele telefoon). Als het probleem zich niet voordoet op een ander apparaat, kan het probleem specifiek zijn voor je oorspronkelijke apparaat of browser. Vergeet niet dat je als alternatief ook onze desktopsoftware kunt downloaden.
Als je nog steeds hulp nodig hebt, neem dan contact op met ons ondersteuningsteam met de volgende gegevens:
- Een beschrijving van de stappen die tot het probleem of de foutmelding hebben geleid.
- Schermafbeeldingen of een korte video van het probleem.
- De naam en versie van je besturingssysteem en webbrowser.
Met deze informatie kunnen we het probleem efficiënter onderzoeken en oplossen. Bedankt voor het verstrekken van deze gegevens.