CSV importeren
Deze functie is handig als je al een CSV-bestand met deelnemersgegevens hebt. Hiermee kun je alle contactpersonen direct in het systeem importeren en ze ordenen in hun respectievelijke groepen. Let op: je moet het voorbeeldbestand downloaden, het vullen met jouw gegevens en dit CSV-bestand importeren.
1. GDPR bevestiging
Het is belangrijk voor ons dat je de GDPR in acht hebt genomen. Daarom moet je bevestigen dat je de GDPR van alle deelnemers hebt verkregen voordat je deze optie kunt gebruiken. Bevestig dit door te klikken op Ga verder.
2. CSV importeren
Als je deze optie selecteert, verschijnt er een lege tabel met kolommen die de gegevens voorstellen die kunnen worden geïmporteerd. In de rechterbovenhoek vind je:
Lijst wissen: Verwijdert alle ingevoerde gegevens.
CSV-bestand uploaden: Hiermee kun je het CSV-bestand selecteren met alle deelnemersgegevens die moeten worden geïmporteerd.
Voorbeeldbestanden downloaden: Download een voorbeeld CSV-bestand ter referentie, dat laat zien in welke volgorde de gegevens moeten worden ingevoerd. Het is belangrijk om dit sjabloon te gebruiken en geen ander bestand te uploaden, omdat dit tot fouten kan leiden.
Zodra je CSV-bestand klaar is, klik je op CSV-bestand uploaden en selecteer je het bestand. De tabel wordt automatisch gevuld met de informatie. Je kunt informatie wijzigen of toevoegen door op het moersleutelpictogram op elke rij te klikken.
Nadat je er zeker van bent dat alle gegevens kloppen, klik je op de knop Deelnemers importeren rechtsonder.
3. Foto Job controleren
De fototaak wordt geopend met de groepen automatisch aangemaakt, inclusief alle deelnemers binnen elke groep.
Je kunt een nieuwe groep toevoegen door de naam in te voeren in het vak Nieuwe groep bovenaan en op de knop Toevoegen te klikken.
De rechterkolom toont alle menu's binnen de fototaak. Standaard verschijnt het menu Algemeen, waarmee je de instellingen van de fototaak kunt aanpassen. Raadpleeg het artikel Algemeen menu voor meer informatie.
4. Foto-opname
Op de dag van de fotoshoot heb je alle deelnemers al geregistreerd. Voor de fotoshoot kun je nu de QR-codes met contactpersonen afdrukken of meenemen op je smartphone.
Om automatisch te kunnen sorteren moet je eerst een foto maken van de QR code en dan van de betreffende deelnemer.
Om de QR kaart voor de fotoshoot te downloaden, klik je op de QR codes knop aan de rechterkant. Lees voor meer informatie het artikel over QR codes.
Nadat je de deelnemer hebt gefotografeerd, moet je de QR-kaart aan hen overhandigen om toegang te krijgen tot hun galerij zodra deze is aangemaakt.
5. Na de fotoshootdag
Na de opnamedag moet je de QR-code foto van elke deelnemer uploaden samen met de geselecteerde foto's die je wilt delen of verkopen. Lees voor meer informatie over de volgende stappen en functies het artikel Workflow - stap-voor-stap handleiding.